torsdag 11 mars 2010

Nyklippt!!!

Nu har Jonathan blivit klippt för 2:a gången i sitt liv. Första gången klippte moster Linda honom (i slutet av förra året). Det var mening att hon skulle göra det igen, men sen har vi glömt bort det. Och eftersom han har fått en hel del hår på sistone så var det nu dags.

Och det gick JÄTTEBRA att klippa honom!!

Han stod som ett ljus och gjorde precis som jag sa :-)! Han vände sig när jag ville det och tittade uppåt om det behövdes :-) Jag tror han tyckte det var spännande och blev jättestolt över att vara nyklippt!

Så lätt trodde jag ju INTE att det skulle vara, för han är nämligen inte så glad då man ska borsta hans hår... det tovar lätt ihop sig där bak som en liten svintotofs....men nu är det borta så nu ska det nog gå lättare att borsta håret!





När jag kom och hämtade honom på förskolan dagen efter jag klippt honom sa en av pedagogerna där att han hade gått runt till alla barn och vuxna, lagt handen på huvudet och sagt mamma! Han hade varit såååå stolt :-) Roligt!

2 kommentarer:

tobbe sa...

jonathan verkar tycka att det blev bra

Oliver sa...

Vad skönt att han ville bli klippt! Kul att han talade om det för alla på förskolan :-)